Laatste daagjes.. :s - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu Laatste daagjes.. :s - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes.. :s

Door: yvonarts1

Blijf op de hoogte en volg Yvon

15 December 2011 | Australië, Melbourne

Heey allemaal,

Hier mijn (waarschijnlijk) laatste stukkie vanuit Australi"e. Ik ben nu in Melbourne en vlieg morgen naar Sydney om van daaruit aankomende dinsdag naar het koude Nederland te vliegen..

Vandaag een heerlijk dagje aan het strand gelegen (jaja, ik weet dat dat goed is om mensen jaloers te maken :p). Morgenvroeg vlieg ik naar Sydney.. Maar de weersverwachtingen in Sydney zijn helaas slecht (regen, bewolking, kou), dus ik ben bang dat dit mijn laatste dagje aan het strand in de zon gaat worden.:s Geen fijn vooruitzicht! Maar ik hoop dat er in Nederland sneeuw is als ik terugkom; dat is in ieder geval iets leuks dat bij de kou hoort.:p En ik kijk er ook wel heel erg naar uit om iedereen weer te zien, dus dat is ook een heel leuk vooruitzicht voor de komende kerst. Zin an!:)

De afgelopen twee weken ben ik in het zuiden van Australie geweest (na de eerste 2 maanden aan de oostkust te zijn geweest). Ik kwam aan in Adelaide (in het midden van het zuiden van het land) en ben van daaruit in drie dagen naar het oosten gereisd naar Melbourne. Ik was via internet op zoek gegaan naar iemand om mee te kunnen rijden (een echte roadtrip maken tussen die twee steden zou perfect zijn), maar helaas niemand gevonden.. Iedereen had wat andere plannen dan ik en ik heb uiteindelijk een tour geboekt. Beetje jammer, want dat kost wat extra centjes en betekende weer een paar dagen om 6 uur opstaan (en ik houd van slapen, dus dat is minder gehe).

Maar wat was het mooi! De eerste dag hebben we vooral heeel veel in de bus gezeten (zo'n 8 uur gereden op een dag denk ik..). Maar dat hoort er een beetje bij in dit grote land haha. Daarna naar The Grampians geweest; een National Park met hele mooie watervallen. En vervolgens over de Great Ocean Road gereden; een weg die helemaal langs de kust gaat (moohooi). De Great Ocean Road staat bekend om alle rotsen die in het water staan (ja, letterlijk staan; enoorme rotsen die uit het water komen). O-o, wat hebben we veel gezien en gedaan in drie dagen. Steeds in en uit de bus, maar wel heel veel gezien.

Maandagavond in Melbourne aangekomen en vanavond op zoek naar de pinguins.:D Als het goed is komen er hier pinguins het strand op in de avond rond 21.00 uur. Dus ik heb eten gemaakt voor op het strand en dan maar heel hard hopen dat een pinguin zich gaat showen vanavond.:) Fingers crossed!

Heeel veel liefs! Misschien tot een volgend verslaggie en anders tot in Nederland over een paar dagen!:)

  • 16 December 2011 - 22:32

    Ludi:

    Die pinguins komen wel. Beetje laat waarschijnlijk: maar als ze het water uitgerend zijn, komen ze weer terugrennen als je even wacht. Vrij hilarisch :D

    Superleuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt, ik had het net zo druk als jij, dus heb nooit goed een reisdagboek bij kunnen houden, haha.

  • 17 December 2011 - 17:29

    Ell:

    klinkt weer goed! goede reis :) xXx

  • 19 December 2011 - 01:25

    Yvon Arts:

    Heey Ludi,
    Ik wist helemaal niet dat jij ook naar Australi"e was geweest!:) Wanneer ben je geweest? En voor hoe lang? En ja, de pinguins heb ik inderdaad gezien. Heel erg leuk! Ik ga nog even genieten van mijn laatste (regenachtige :s) dagje in Sydney!:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Recente Reisverslagen:

19 December 2011

Laatste dagje

15 December 2011

Laatste daagjes.. :s

08 December 2011

Whitsundays en Magnetic Island

19 November 2011

Kampeeravontuur

07 November 2011

Brisbane-Glasshouse Mountains-Noosa
Yvon

Actief sinds 02 Okt. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 10836

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2011 - 21 December 2011

Australië

Landen bezocht: