Kampeeravontuur - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu Kampeeravontuur - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu

Kampeeravontuur

Door: yvonarts1

Blijf op de hoogte en volg Yvon

19 November 2011 | Australië, Rainbow Beach

Heeeey,

Allereerst allemaal bedankt voor al die leuke reacties (ook op facebook :D)! Ik lees ze allemaal, maar het lukt me niet altijd om ze te beantwoorden (wachtrijen van een uur voor internet enzo..)

De afgelopen week was een groot kampeeravontuur. En kamperen in Australi"e is toch wat anders dan kamperen in het mooie Frankrijk haha. Hier zijn geen douches, geen wc's en de afwas wordt in zee gedaan. Maar er zijn wel meterslange leguanen, (mogelijke) haaien, slangen even groot als de kano, dodelijke kikkers, dingo's en een onbekend beest (rat? possum?) dat tenten opeet. Back to basic dus!

Het eerste kampeeravontuur begon op de Noosa River. Zaterdagochtend werden Carolina, een Duits meisje die ik hier heb ontmoet, en ik bij het hostel opgepikt om 7.55 am (!!). Wat een vroegte voor ons Europeanen, maar peanuts voor de Australi"ers. Omdat de zon hier heel vroeg opkomt (rond 4 am) en heel vroeg ondergaat (ongeveer 6.30 pm), hebben ze hier een ritme van vroeg opstaan en vroeg naar bed gaan. En als ik dus om 8 uur 's ochtends uit mijn bed komt (wat ik normaal best vroeg vind voor de vakantie haha), zijn alle bedden om me heen al leeg en word ik eraan herinnerd dat ik een luie Europeaan ben..;)

Zaterdagochtend dus in alle vroegte opgepikt en uitleg gekregen over de route die we af moesten gaan leggen. Want.. het was een self-guided tour. We werden dus na een toch met een boot (50 minuten) afgezet bij de kano's met gasstellen, bestek en pannen, een prullenbak, liters water en een kaart en gingen vervolgens met een groep van 12 leute (zonder gids dus) de everglades in. Die dag ongeveer twee uur gekanoot richting het kamp waar we onze tenten neer konden zetten. Vervolgens hebben we nog in het national park rondgelopen. Daarna snel koken, voordat het om 6.30 pm pikdonker werd. En ja, dan ga je net als de Aussies maar vroeg naar bed..;)

Na een heerlijke nacht slapen op een matje van 2 cm dik (afzien haha), de volgende ochtend om 6.30 am opgestaan. Die dag hebben we zo'n 4 uur gekanoot en vier uur gelopen om bij een enorme zandduin uit te komen die midden in de everglades ligt.
Na een superactieve dag weer heerlijk gaan slapen. Alleen wakker geschrokken door een of ander beest dat aan twee van onze tenten at. Op schreeuwen en slaan (aan de binnenkant van de tent) reageerde het beest (een rat, leguaan, possum..?) niet. Uiteindelijk bleek dat we brood in een zak in een rugzak hadden zitten en dat was waar het onbekende beest op reageerde. Het had zelfs een gat in de tent van twee van de andere meisjes gegeten. Wel een echte les in survival; dieren weten precies war ze hun eten kunnen vinden en je moet het dus enorm goed opbergen.

De volgende dag terug gevaren richting de boot. Iedereen was helemaal uitgeput na twee nachten weinig slaap. Maar wachtende op de boot bleek deze vast te zitten in het (ondiepe) water. Samen met vier anderen uit de groep met een andere boot ernaartoe gevaren en in het water gesprongen om de boot uit de zandbank te duwen. W'at een avontuur!

De volgende dag naar Rainbow Beach vertrokken om van daaruit een tour te maken naar Fraser Island. Opnieuw een kampeeravontuur, maar dan nog iets extremer dan de eerdere tocht op de Noosa River. Hierover later meer.. Nu eerst even bijkomen op het strand.:)

Morgen neem ik afscheid van Carolina, waarmee ik het hele kampeeravontuur heb beleefd. Mijn trip gaat morgen verder richting Airlie Beach (een bustrip van 16 uur - wat is Australi"e toch enorm) om van daaruit aankomende woensdag een tour te maken naar de Whitsunday Islands.

Wordt vervolgd..:p Liefs!

  • 19 November 2011 - 08:38

    Erik Derks:

    He Yvon,

    Te gek!!!!!!!!!!!!!!! Maar zo te zien heb je het wel helemaal naar je zin. Geniet van je boottripje op de whitsunday's


  • 20 November 2011 - 16:25

    Ell:

    Oh my god, nou ik hou van kamperen. Maar dat lijkt me wel wennen zo! Haha fijn zo vroeg op staan… je moet er wat voor over hebben… Wel schrikken zeg van dat beest. Wel een les ja. Spannend allemaal! Enjoy!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Australië

Recente Reisverslagen:

19 December 2011

Laatste dagje

15 December 2011

Laatste daagjes.. :s

08 December 2011

Whitsundays en Magnetic Island

19 November 2011

Kampeeravontuur

07 November 2011

Brisbane-Glasshouse Mountains-Noosa
Yvon

Actief sinds 02 Okt. 2011
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 10834

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2011 - 21 December 2011

Australië

Landen bezocht: