Brisbane-Glasshouse Mountains-Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu Brisbane-Glasshouse Mountains-Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu

Brisbane-Glasshouse Mountains-Noosa

Door: yvonarts1

Blijf op de hoogte en volg Yvon

07 November 2011 | Australië, Noosa Heads

Heey,

Hier een verslagje vanuit Noosa. Ik heb de afgelopen week enurm veel gezien en heb echt even goed de toerist uitgehangen.:)
Eerst naar Brisbane geweest en daar een fiets gehuurd (inclusief (verplichte) helm haha). De afstanden in de stad zijn namelijk echt te lang om te lopen (en lopen gaat me ook gewoon een beetje te langzaam haha). In Brisbane het centrum bekeken, de Botanic Garden gezien, een cultureel tripje gemaakt naar het Museum of Contemporary Art (heeel vet!), naar het City Beach geweest (een geweldige uitvinding om een strand in het midden van de stad te maken :D).

Na een paar dagen Brisbane ben ik samen met Mieke en Laura met de van richting Noosa gereden. De eerste avond kwamen we aan bij de Glasshouse Mountains (een stuk of zeven bergen die in de buurt van elkaar liggen). We moesten vooral heel hard op zoek naar een slaapplek voor mij, omdat er geen hostel in de buurt was en in de van maar twee mensen kunnen slapen. Na lang zoeken kwamen we uit bij een shabby camping, waar ik een tent kon huren. De eigenaar vertelde ons (heel fijn) dat het maar goed was dat we niet naar de volgende camping waren gegaan, omdat daar allemaal verslaafden zaten (zeer geruststellende informatie haha). Die avond gebbq't in het donker. Bbq's staan hier namelijk langs de weg, maar omdat het om 18.30 uur pikdonker is, werd het een bbq met zaklampen; maar dat heeft ook wel weer wat.:)

De nacht gelukkig goed doorgekomen en de volgende dag naar de Australia Zoo van de one and only Steve Irwin geweest. We hebben daar kangaroes, koala's, slangen, krokodillen gezien.. Alle typische Australische dieren dus, waarvan ik sommigen nog in het wild hoop te zien (en sommigen liever niet.. :P).

De volgende dag een van de Glasshouse Mountains beklommen met een enurm mooi uitzicht als resultaat. Echt supermooi!:)

Daarna doorgereden naar Noosa; tussendoor nog ergens gestopt voor koffie en die avond in Noosa aangekomen. Ik ben nu aan het bekijken om surflessen te nemen in Noosa en misschien te gaan kano"en op de Noosa River.

Vandaag nog een wandeling maken door het National Park en hopelijk het mooie uitzicht met zonsondergang zien.:)

Heeeeel veel liefs vanuit het zonnige Noosa!

• 09 November 2011 - 16:54

Erik:

He Yvon,

Helemaal te gek wat je allemaal aan het doen bent, en zo herkenbaar. Geniet er nog van!!!

• 12 November 2011 - 13:41

José:

Hey Yvon,

Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je mooie dingen ziet.
    Hier ook alles goed.

Liefs, José

• 14 November 2011 - 18:26

Ell:

leuk leuk leuk! tof om je zo te volgen. ben echt benieuwd naar de foto's! heeeel veel plezier! xXXx