Whitsundays en Magnetic Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu Whitsundays en Magnetic Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Yvon Arts - WaarBenJij.nu

Whitsundays en Magnetic Island

Door: yvonarts1

Blijf op de hoogte en volg Yvon

08 December 2011 | Australië, Rainbow Beach

Heeey allemaal,

Het heeft even geduurd, maar hier dan een nieuw verslaggie vanuit het tropisch hete noordoosten van Australi"e. Ik zit nu (terwijl ik dit schrijf, niet terwijl ik dit op internet zet helaas ;D) op het vliegveld in Cairns, ee nvan de meest noordelijke plaatsten aan de oostkust, en ga dadelijk vier (!) uur vliegen richting Adelaide, in het zuiden van Australi"e. Echt unbelievable dat je vier uur kunt vliegen binnen hetzelfde land!

En wat is er weer veel gebeurd sinds de laatste keer dat ik schreef. Na mijn twee die-hard kampeeravonturen op de Noosa River en Fraser Island ben ik gaan zeilen naar de Whitsunday eilanden, heb ik in een houten hutje tussen de possums en wallabies (een soort kleine kangaroes) geslapen op Magnetic Island, ben ik gaan snorkelen op het Great Barrier Reef, ben ik naar een Aboriginal Park geweest en ben ik twee dagen naar het tropische regenwoud boven Cairns geweest samen met Mieke en Laura.

Pfoeh, als ik het zo opschrijf zie ik pas hoeveel mooie dingen ik heb gezien. Dadelijk in het zuiden dus even bijkomen haha. Okay, laat ik maar gewoon bij het begin beginnen haha; de Whitsunday eilanden. Wat een paradijs! het water is enorm mooi; een soort groen-blauw en de stranden zijn superwit.
Op woensdagmiddag ging ik samen met Mieke op de British Defender (volgens de crew de meest sexy boot wraha). Toen we op de boot kwamen, stond er een schaal met fruit voor ons klaar (o my, die luxe ben ik als backpacker niet meer gewend haha). Ook mochten we een bed uitzoeken.. Dat was wat minder lux helaas. Omdat deze boot echt is gemaakt om mee over de wereld te zeilen en niet voor ons toeristen, waren alle bedden precies op maat (weinig extra ruimte boven of naast je dus).
Die woensdag gezeild op weg naar de plaats waar we zouden gaan slapen. Tijdens de tocht al heel wat eilanden (en dus heel veel moois) gezien. De volgende ochtend om zes uur opgestaan om richting Whitehaven Beach te gaan. Daar aangekomen eerst een stuk gelopen naar een lookout point en vervolgens naar Whitehaven Beach gegaan om daar met onze stingersuits (want het is het seizoen van de boxjellyfish (een dodelijke kwal)) een duik te nemen. One size fits all - extreem sexy dus haha. Vanaf Airlie Beach en verder naar het noorden kan er van november tot mei niet in de zee worden gezwommen door de boxjellyfish; nja, alleen met een pak aan dan, dus ik zal eraan moeten wennen haha!
En plotseling kwam er een boot aan varen met allemaal dikke mensen in fluorescerende shirtjes en een filmcrew. Spanning en sensatie haha! We vroegen wat ze precies voor programma aan het opnemen waren, maar dat was strikt geheim (al konden we wel raden dat het een weight-loss programma voor beroemde mensen was haha). En als klapper herkende een meisje de ex van Britney Spears, Kevin Federline. Na heel veel fun durfden we hem te vragen om met hem op de foto te gaan (superirritant natuurlijk voor hem, maar supergrappig voor ons :p). Dat wordt the 'the biggest loser Australia' kijken gehe.
Na dit enurme avontuur terug gegaan naar de boot om daarna te gaan snorkelen. Eerst nog kort naar een volgend uitkijkpunt geweest met het mooiste uitzicht ooit; superwitte stranden en een prachtig blauwe zee. Beautiful! Daarna dus gaan snorkelen en heeel veel vissen gezien. Dit was mijn eerste keer snorkelen in Australi"e en was meteen amazing. Later terug op de boot ook nog een schildpad gezien, geel-blauwe vissen van een halve meter en... een reef shark! Eindelijk kreeg ik dan een haai in het echt (en in het 'wild') te zien en gelukkig veilig vanaf de boot.:) Het was geen enorm grote haai, ongeveer 75 cm, maar het was er zeker een.:) Daarna nog een stuk gezeild naar de plek waar we zouden gaan slapen en (heerlijk) eten gekregen.
De volgende dag nog een keer gesnorkeld, maar helaas weinig gezien door het slechte zicht. En daarna in de brandende hitte terug gezeild naar Airlie Beach.

Vanuit de Whitsundays een reis van zes uur met de bus gemaakt naar Magnetic Island. Echt een enorm relaxed eiland met heel veel possums, wallabies, koala's (die we helaas niet hebben gezien..) en papegaaien, maar niet zoveel toeristen haha, dus dat is erg fijn.:) De eerste dag op het eiland had ik met Mieke en Laura afgesproken om het eiland te verkennen. Bij de plek waar de ferry op het eiland aankomt hadden we afgesproken (Mieke en Laura sliepen in de van in Townsville, een stad naast het eiland, en ik sliep op het eiland zelf). En o-o, w'at was het heet! De zon brandt echt (en ja, het gat in de ozonlaag hangt precies boven Australi"e, dus dat brandt bijna letterlijk haha). Maar we hebben wel, ondanks de zwetende hitte, veel gelopen en enurm veel lol gehad. We hadden een buskaart gekocht om het hele eiland te zien en zijn vervolgens van de ene baai naar de andere gelopen. Helaas konden we ook hier niet in het water duiken voor een verfrissende duik, want ook hier zwemt de dodelijke boxjellyfish, dus zwemmen zonder sexy suit is 'at you own risk'. Echt een heel erg leuke dag gehad met allemaal wandelingen en chillen op de stranden van het eiland. Aan het einde van de dag heerlijk fish & chips gegeten. De volgende dag zelf gechilld en vee ldingen geregeld voor mijn trip naar Cairns. En toen begon de trip naar Cairns met het snorkelen op het Great Barrier Reef, het Aboriginal Park en het tropische regenwoud. Maar daarover later meer.. Ik zit inmiddels in het vliegtuig en we staan op het punt om op te stijgen, dus ik moet ermee stoppen.:)

Liefs!

  • 09 December 2011 - 19:29

    Ell:

    klinkt weer top! leuk die verhalen. geniet er nog even van :) xXx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Australië

Recente Reisverslagen:

19 December 2011

Laatste dagje

15 December 2011

Laatste daagjes.. :s

08 December 2011

Whitsundays en Magnetic Island

19 November 2011

Kampeeravontuur

07 November 2011

Brisbane-Glasshouse Mountains-Noosa
Yvon

Actief sinds 02 Okt. 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 10838

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2011 - 21 December 2011

Australië

Landen bezocht: